02 set. 2024

Jornada professional – Feminismes a la graella: programar cinema des de la intersecció

NOTÍCIES > 02.09.2024

Feminismes a la graella: programar cinema des de la intersecció

Com fem de la programació en festivals i mostres de cinema un exercici feminista? Som capaços d’aplicar òptiques interseccionals a la pràctica? Com resolem les cruïlles socials, pràctiques, econòmiques, de jerarquia, etc. quan ens hi trobem?

Taller en format híbrid per a treballar, en grups petits i amb l’acompanyament de professionals de la programació de festivals de cinema de primer nivell, casos problemàtics reals per encarar possibles solucions que ens serveixin per reflexionar i créixer mútuament. Abordarem des de la pràctica els feminismes i la representativitat del Sud Global en la nostra tasca de programació.
Disposarem d’un espai presencial i online per reflexionar sobre quines praxis volem impulsar en aquest ofici, en un context ple de pressions a voltes invisibles. L’espai vol nodrir també xarxes de compartició de coneixement horitzontals entre professionals de la programació a nivell català, espanyol i internacional.

Sessió del programa professional de CFF en col·laboració amb Acció>Cinema, desenvolupat amb la col·laboració de la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona.

Inscripcions aquí. Places limitades.

Programadori de la jornada

Mariona Borrull (elle)
És crítiqui de cinema per a Fotogramas i col·labora regularment amb Gara, El Cultural i Kinótico. Participa al programa Va de Cine de Ràdio 4 i a Tot és Comèdia de SER Catalunya. Presenta el videopòdcast de 3Cat Replicants i copresenta l’agenda de Nervi (3Cat) amb Andrea Gumes i Júlia Bertran. Com a periodista, s’ha centrat en la cobertura de festivals de classe A (Berlín, Canes, Venècia), que compagina amb la docència universitària (UPC, UOC) i la programació de L’Alternativa. És membre de Fipresci i del comitè dels Premis Feroz. Berlinale Talents 2022.

Ponents de la jornada

Amaia Serrulla (ella)
Graduada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra, 2008 – 2012. Ha treballat en diferents departaments del Festival de San Sebastián des de 2011. Actualment, des de 2018, és Responsable del departament de Documentació i Gestió de Pel·lícules i de l’àrea de Pensament i Debat. A més, des de 2015 fins a 2022 també va ser membre del comitè de selecció. Ha participat en la selecció de curtmetratges Kimuak, programa per a la promoció i distribució internacional de curts bascos del Govern Basc (2015, 2016).

Anaís Córdova-Páez (ella)
Té un màster en curadoria/comissariat d’Elías Querejeta Zine Eskola – San Sebastián/Donostia i és programadora d’EQUIS – Festival de Cine Feminista de Ecuador. Ha programat per a diversos espais d’exhibició als Balcans, Espanya i Colòmbia. És programadora de Zinegoak, Festival de Cine y Artes Escénicas LGBTIQ+ de Bilbao, i curadora d’UNSEEN, festival de cinema itinerant de Croàcia. Distribueix i col·labora amb el projecte Lunádigas, la comunitat de dones i persones amb capacitat de gestar que no volen tenir prole, de la qual forma part.

Paula Astorga Riestra (ella)
Directora artística del Festival Internacional de Cinema Documental Doclisboa. És cap d’estudis del Producer’s Lab Open Doors, Locarno Film Festival. Consultora i assessora internacional de projectes audiovisuals, en desenvolupament i exhibició. El 2012 va ser condecorada com a Cavaller de l’Ordre de les Arts i les Lletres pel govern francès per la seva tasca en la cultura audiovisual. Va produir el llargmetratge documental Omar y Gloria, de Jaime Cohen Ades (2017), i més recentment la pel·lícula de ficció Trigal, d’Anabel Caso (2022). És directora fundadora del seminari El Público del Futuro FICUNAM. També al BrLab de Sao Paulo, Tres Puertos Cine (residència per a llargmetratges en desenvolupament a Costa Rica).

Sesi Bergeret (ella)
Forma part del comitè de selecció i programació de L’Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona, des de 2007, sent part del seu equip des de 2003. Va ser coorganitzadora i coprogramadora de Cádiz.doc, Muestra Internacional de Documental Independiente de 2003 a 2005. Va realitzar la peça documental Historia chiquita que cruza un océano el 2004 (Festival de Màlaga), que va guanyar una menció especial al Festival de Cine y Derechos Humanos de Santiago del Estero. A més de programar a L’Alternativa, treballa en l’àrea de premsa de projectes culturals i ha passat per equips de comunicació com el del CCCB, La Costa Comunicació o el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.